Vi gjør oppmerksom på at informasjonen gitt i denne bloggen er ferskvare og således kan inneholde feil. Aksjoner som gjøres på grunnlag av denne er på eget ansvar. Telenor tar ikke ansvar for innhold gitt i eksterne lenker.

Thursday 28 June 2018

2018.06.28 - Nyhetsbrev

En feil hos Ticketmaster har ført til lekkasje av personlig informasjon og betalingsinformasjon i lengre tid. Mange norske brukere er også rammet.

Ticketmaster har lekket personlig info til ukjent tredjepart

Lørdag 23. juni oppdaget Ticketmaster UK en feil på en kundeservicetjeneste som er levert av Inbenta Technologies, en ekstern leverandør. Programkoden er nå deaktivert på Ticketmasters nettsider og de sier at mindre enn 5% av den globale kundebasen har blitt påvirket av hendelsen, samt at kunder i Nord-Amerika ikke er påvirket. Inbenta opplyser at programkoden aldri burde ha vært inkludert på siden som Ticketmaster brukte for betaling.

Som følge av feilen kan en ukjent tredjepart ha fått tilgang til personlig informasjon og betalingsinformasjon. Tickemaster har kontaktet kunder som de mener kan ha blitt påvirket av hendelsen. Britiske kunder som har kjøpt eller forsøkt å kjøpe billetter mellom februar og 23. juni 2018, kan ha blitt berørt, samt også kunder fra andre land som har kjøpt eller forsøkt å kjøpe mellom september 2017 og 23. juni 2018.

Som et tiltak må alle kunder tilbakestille passordet sitt neste gang de logger på sin konto. Ticketmaster anbefaler også at kunder følger med på kontoutskrifter for bevis på svindel eller identitetstyveri og at man tar kontakt med bank eller kredittkortselskap hvis man oppdager mistenkelig aktivitet.
Referanser
https://sikkerhet.ticketmaster.no/
https://www.inbenta.com/en/inbenta-and-the-ti[...]

No comments:

Post a Comment

Retningslinjer for kommentarer
Alle kommentarer vil bli gjennomlest før de blir publisert. Kommentarer som er usaklige, har støtende eller upassende innhold vil bli slettet av moderator.

 
>